مقالات

بهترین میوه خشک برای پوست که باید بشناسید!

بهترین میوه خشک برای پوست که باید بشناسید!

بزرگترین عضو بدن انسان، اولین سد برای جلوگیری از ورود آلودگی ها و ارزشمند به دلیل نقش مهمی که در زیبایی ما دارد! این عضو چیزی نیست جز «پوست»!

بسیاری از مردم به خصوص خانوم ها دغدغه حفظ شادابی و سلامت پوست، بخصوص پوست صورت را دارند. لذا تعجبی ندارد که از دیر باز تا به امروز استفاده از لوازم آرایشی در میان بانوان رواج داشته است.

البته که استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت برای حفظ سلامت و زیبای پوست مانعی ندارد اما هیچ چیز جای حفظ زیبایی پوست به طور طبیعی و به دور از هر گونه مواد شیمیایی را نمی گیرد. یکی از راه های که می توان شادابی پوست را حفظ کرد، مصرف غذاهای سالم است.اما چطور؟

برای فهمیدن این موضوع تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا با مواد غذایی سالم و مغذی که به محافظت از پوست در برابر پیری، جوان سازی

پوست صورت و همینطور بهترین میوه برای کلاژن سازی آشنا شوید.

 

مواد غذایی سالم و مغذی

بهترین مواد مغذی برای محافظت از پوست در برابر پیری چیست؟

یکی از مواد خوراکی سالم که به طور طبیعی به محافظت از پوست در برابر پیری کمک می کند میوه خشک است.

 

بیشتر بخوانید:« چرا میوه خشک فریز دراید را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟»

 

کلاژن ساز صورت

 

 

چرا میوه خشک برای سلامت پوست انتخاب مناسبی است؟

پاسخ این سوال به دلیل انواع مواد مغذی هست که در میوه خشک وجود دارد. میوه خشک دارای مقادیر زیادی از انواع ویتامین‌ها، موادمعدنی، فیبر و انتی‌اکسیدان هست که برای جوان سازی پوست صورت و محافظت از پوست در برابر پیری بسیار مفید است.

اما فقط این نیست! با انتخاب بهترین میوه‌ برای کلاژن ساز، می‌توانید بهبود قابل توجهی در سلامت، محافظت و زیبایی پوست خود به وجود آوریدد. این میوه‌ها به خاطر خواص غذایی فراوانی که دارند یک گزینه ایده‌ آل برای تقویت و بهبود سلامت پوست شما محسوب هستند.

مصرف میوه‌های خشک یک منبع غذایی سالم و مغذی برای بدن است. میوه‌ها اغلب حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی،فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند.

اما در انتخاب بهترین میوه خشک برای پوست باید توجه داشت که هر نوع میوه خشک دارای خصوصیات و خواص منحصر به فردی است. در ادامه بعضی از این میوه ها که تاثیر فوق العاده ای بر پوست دارند را معرفی می کنیم.

 

بهترین میوه خشک برای پوست را بشناسید!

 

بهترین میوهای میوه خشک برای پوست

زرد آلو خشک فریز داریر، بهترین میوه کلاژن ساز

میوه خشک فریزدرایر رزد آلو سرشار از پتاسیم و انواع انتی اکسیدان است.این‌ میوه خشک نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای برای محافظت از پوست دربرابر پیری از خود نشان داده است.

اما دلیل اینکه این میوه را در صدر بهترین میوه خشک برای پوست قراردادیم به این دلیل است که مصرف زردآلو باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می گردد. کلاژن یکی از اساسی ترین بافتی در بدن است که نه تنها به جوان سازی پوست و تقویت ساختار پوست کمک می کند.

 

تولید کلاژن در پوست

آلو خشک فریزدرایر، منبع طبیعی ویتامین آ

آلو خشک یک منبع غنی از ویتامین A است. کسانی که زیبای و جوانسازی پوست صورت برای آن ها پر اهمیت است، با این ویتامین به خوبی آشنا هستند

و از تاثیر شگفت انگیز ویتامین آ بر جوانی و شادابی پوست به خوبی آگاهی دارند. توصیه ما این هست که حتما این میوه خشک را در رژیم غذایی که دارید بگنجانید تا تاثیر این میوه بر پوست را به خوبی حس کنید.

 

زیبای و جوانسازی پوست صورت

انگور خشک، مرهم انواع آسیب های پوستی

انگور خشک دارای انواع مختلفی از انتی‌اکسیدان‌های قوی مانند رزوراترول است. این انتی اکسیدان به پیشگیری از آسیب‌های پوستی مرتبط با عوامل محیطی مانند سرما، خشکی و تابش فرابنفش کمک کند.همچنین،مصرف انگور خشک می‌تواند به بهبود لطافت و رطوبت پوست کمک کند.

 

لطافت و رطوبت پوست

انجیرخشک، بهترین میوه برای محافظت از پوست در برابر پیری

انجیر خشک فریزدرایر غنی از ویتامین K است. این ویتامین برای بهبود گردش خون، از جمله گردش بهتر خون در پوست بسیار ضروری است.

باید این نکته را به خوبی در نظر داشته باشید که بهبود گردش خون در پوست باعث دسترسی بهتر و سریعتر سلول ها و بافت های صورت به مواد ضروری را منجر می گردد و در‌نتیجه به کاهش‌ خطوط ریزصورت، چین و چروک و محافظت از پوست در برابر پیری کمک کند.

 

 

چین و چروک و محافظت از پوست در برابر پیری

آناناس خشک

آناناس حاوی آنزیم بروملین است که فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدن را سریعتر می‌کند. از طرف دیگر آناناس دارای ویتامین C و انتی‌اکسیدان‌ هست که به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب اکسیداتیو پوست منجر می شود.

 

جوان سازی پوست صورت

کلاژن ساز صورت چیست و بهترین میوه های کلاژن ساز کدام اند؟

کلاژن سازی به به معنی فرایند تولید و تقویت کلاژن در بدن است. اما کلاژن چیست؟ کلاژن، یک پروتئین بسیار مهم در بدن است که می‌توان در پوست، سلول های بینابینی، استخوان‌ها، غضروف و سایر اجزای بدن یافت.

فرایند ساخت کلاژن توسط فیبروبلاست‌ها انجام می گردد. این سلول‌ها مسئول ساخت کلاژن در بدن هستند. نکته ای که باید بدانید این است که عواملی مانند تغذیه مناسب، ویتامین‌ها، مواد مغذی، استرس بر فرایند کلاژن‌سازی تأثیرگذار هستند. اگر عواملی تاثیر گذار بر ساخت به خوبی رعایت کنید، حتما با بهبودی قابل توجهی در سلامت پوست و کاهش چین و چروک صورت شاهد خواهید شد.

خبر خوب این است که روش‌های مختلفی برای افزایش کلاژن سازی وجود دارد، از‌جمله مصرف مکمل‌های غذایی،‌ استفاده‌ از‌ محصولات بهداشتی و آرایشی حاوی مواد کلاژن ساز، استفاده از لیزر. اما در ادامه این مقاله ما چند راه کار ساده و به دور از مواد شیمیایی کلاژنساز را با هم بررسی می کنیم.

 

 

محافظت از پوست در برابر پیری

 

چند راهکار برای کلاژن ساری پوست :

1- مصرف مواد غذایی غنی از کلاژن

گنجاندن مواد غذایی سرشار ازکلاژن به خوبی می‌تواند کلاژن پوست را تقویت کند.ازجمله این مواد غذایی ماهی،گوشت،تخم‌ مرغ،لبنیات،نخود و برنج‌ قهوه‌ای‌ هستند. همچنین،مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین، آمینواسید و آنتی‌اکسیدان‌ نیز به کلاژن سازی پوست کمک می‌کند.

 

 

جوان سازی پوست صورت

 

 

2- استفاده از محصولات مراقبتی

برخی از محصولات ضد چروک مانند سرم‌، کرم‌،‌لوسیون،‌مرطوب‌کننده و غیره حاوی کلاژن و عناصر دیگر عناصر مغذی هست که می‌توانند به ترمیم و تقویت کلاژن و جوان سازی پوست صورت کمک کنند.

 

کلاژن و جوان سازی پوست صورت

 

3-فعالیت بدنی:

فعالیت و ورزش منظم عملکرد سیستم ایمنی عروقی را تقویت کرده و تولید کلاژن را تحریک می کند. خواب کافی، کاهش تنش و استرس نیز از دیگر عوام تاثیر گذار بر ساخت و تولید کلاژن است. این نکته را همیشه به خاطر بسپارید که استرس می‌تواند فرآیند کلاژن سازی را کاهش دهد.

 

بیشتر بخوانید: «کراتین طبیعی گیاهی ساز برای ورزشکاران»

محافظت از پوست در برابر پیری

4- نوشیدن آب کافی:

نوشیدن آب به هیدراته نگه داشتن پوست کمک کرده و فرآیند تولید کلاژن را تسریع می کند.

 

بهترین میوه خشک کلاژن ساز

 

بهترین میوه  کلاژن ساز پوست که باید بشناسید!

1-پرتقال، پرچم دار بهترین میوه کلاژن ساز

تقریبا کسی نیست از غنی بودن ویتامین C در پرتقال بی اطلاع باشد! این ویتامین نقش اساسی در ساخت و تولید کلاژن در بدن دارد. ویتامین سی به سلول‌های فیبروبلاست در ساخت کلاژن کمک کرده و ساختار پوست وبافت‌های بدن را بهبود می‌بخشد. اگر محافظت پوست در برابر پیری و جوان سازی پوست برای شما اهمیت دارد، از گنجاندن پرتقال را در برنامه غذایی خود به صورت منظم غافل نشوید.

 

جوان سازی پوست صورت

2- توت فرنگی، پیشرو در محافظت از پوست در برابر پیری

توت‌ فرنگی، این میوه خوشمزه و خوش رنگ یکی از بهترین گزینه ها برای کلاژن سازی صورت است. توت‌فرنگی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است، که در بالا اشاره کردیم نقش مهمی در تولید کلاژن دارد.

اما توت‌فرنگی علاوه بر ویتامین C،‌ حاوی مواد فیتوشیمیایی مانند آنتوسیانین‌ها است. آنتوسیانین‌ها موادی هستند که رنگ قرمز در توت‌فرنگی را به وجود می آورد. مواد فیتوشیمیایی تنها به رنگ دهی توت فرنگی محدود نمی‌شود. بلکه این مواد خواصیت ضدالتهابی و ضداکسیدانی دارند که به حفظ سلامت پوست،‌ افزایش فعالیت کلاژن سازی و جوان سازی پوست کمک می‌کنند.

 

محافظت از پوست در برابر پیری

3-تمشک، تامین کننده سایر نیاز های اساسی پوست

دلیل قرار دادن تمشک در میان بهترین میوه کلاژن ساز وجود مقادیر زیادی از مواد معدنی متنوع هست که برای کلاژن سازی و محافظت از پوست در برابر

پیری‌ بسیار ضروری هست. این مواد معدنی شامل پتاسیم،‌ مس،‌ منگنز و ویتامین‌های‌ گروه B است که همگی نقش‌ مهمی در جوان سازی پوست صورت دارند.

 

بهترین میوه کلاژن ساز

سخن آخر:

اگر پوستی سالم، شاداب و جواب برای شما اهمیت دارد می توانید با اضافه کردن بهترین میوه خشک برای پوست که در بالا اشاره کردیم در برنامه غذایی که دارید، به جوان سازی پوست و محافظت از پوست در برابر پیری مبادرت ورزید. فراموش نکنید بهترین میوه‌ کلاژن ساز  توت‌فرنگی، آناناس و غیره حفظ جوانی و طراوت پوست شما را بسیار بهبود می بخشند لذا از این میوه های مهم غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.