مقالات

چرا میوه خشک فریز دراید را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

میوه خشک فریز دراید

هیچ چیز بهتری از یک میان وعده سالم، مغذی و همنطور خوشمزه بر سلامتی و روحیه شما تاثیر گذار نیست! اما سوال اینجاست که چه میان وعده‌ای چنین مزیتی به همراه دارد؟ فقط کافی هست که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا یکی از این میان وعده‌های عالی را به شما معرفی!

میوه خشک فریز دراید چیست؟ حفظ سلامت جسمی و ذهنی با یک میان وعده عالی!

چند سالی هست که مردم به مزایای بی‌شمار میوه خشک آگاه شده‌اند اما چیزی که خیلی ها از آن بی‌اطلاع هستند میوه خشک فریز دراید است. میوه خشک فریزدرایر ، میوه خشک شده‌ای است که از طریق فرایندی به نام خشک کردن انجمادی یا به عبارت دقیق‌تر فریز دراید به دست می‌آید.

 فرآیند نوین خشک کردن به شکل انجمادی یا فریز-دارید، میوه ها را بر خلاف شیوه‌های سنتی از جمله قرار دادن زیر نور مسقیم خورشید یا استفاده از گرما، خشک  و می‌کند. این روش خشک کردن جدید تمامی رطوبت  موجود در  میوه‌ها را خشک می‌کند بدون اینکه بافت میوه، طعم و ارزش غذایی آن کاسته شود.

بیشتر بخوانید: «فواید سیب خشک برای لاغری»

فراوری میوه خشک فریز دراید به چه شکل است؟

فراوری (میوه خشک فریز-دراید) به این شکل است که میوه‌ها را در دمای بسیار پایین منجمد می‌کنند. سپس این میوه های منجمد شده را در یک محفظه خلاء قرار می‌دهند. قرار دادن این میوه‌های منجمد شده در محفظه خلاء سبب می‌شود تا به یک باره تمام رطوبت میوه از طریق فرایندی به نام تصعید به طور کامل خارج شود.

به عبارت ساده‌تر این فرایند سبب می‌شود تا رطوبت یخ زده در میوه ها بدون اینکه تبدیل به حالت مایع شوند، مستقیماً به بخار آب تبدیل شده و سپس از میوه‌ها خارج شوند و در نهایت سبب تولید میوه های خشک شده بسیار سبک، ترد و با ماندگاری بالایی خواهد شد.

چرا استفاده از فناوری فریز دراید برای خشک کرده میوه ها اهمیت زیادی دارد؟

خشک کرده میوه ها به روش فریز دراید روشی کارآمد و موثر برای حفظ ارزش غذایی، طعم، مواد مغذی و بافت میوه است. همچنین حفظ رنگ و عطر طبیعی میوه، در این روش خشک کردن بسیار بیشتر بوده و از همه مهمتر ماندگاری میوه‌های خشک شده بسیار زیادتر است. 

میوه خشک فریز-دراید

بیشتر بخوانید: بهترین میوه خشک برای پوست که باید بشناسید!

فواید میوه خشک فریز-دراید که باید بدانید!

مصرف میوه خشک فریز دراید فواید مختلفی دارد، از جمله:

  •  ماندگاری بالای میوه خشک فریز دراید 

میوه خشک فریز-دراید ماندگاری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارد. این به این دلیل است که فرآیند خشک کردن انجمادی تمام رطوبت میوه را از بین می برد که از رشد باکتری ها و کپک ها جلوگیری می کند.

  • حفظ مواد مغذی در میوه های فریز دراید

خشک کردن انجمادی یا فریز دراید باعث حفظ مواد مغذی موجود در میوه‌ها مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می شود. به عبارت دیگر میوه خشک فریز دراید به اندازه میوه تازه سرشار از مواد مغذی است.

  • نگهداری راحت

میوه خشک فریز دراید به طور قابل ملاحظه‌ای سبک وزن هست به همین خاطر نگهداری بسیار آسانی دارد. این مزیت میوه خشک برای افرادی که در حال حرکت هستند، به میوه های تازه دسترسی ندارند و یا بار بسیاری زیادی به همراه دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

  • استفاده در خوراکی‌های مختلف

(میوه‌های خشک فریز دراید) را می‌توان به روش‌های مختلفی مانند اسموتی، شیک و یا به‌عنوان یک صبحانه مقوی و مغذی همراه با جو دوسر یا ماست استفاده کرد.

  • بسیار خوش طعم و خوشمزه

این نوع میوه خشک بسیار خوش طعم هستند. دلیل این خوشمزگی به خاطر روش نوین خشک کردن فریز دراید است که بافت میوه ها تا حد ممکن حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: «8 فایده زعفران برای پوست که باید بدانید»

ارزش غذایی میوه خشک فریز دراید چقدر است؟

میوه های خشک فریز-دراید سرشار از مواد مغذی است مانند فیبر، انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها و غیره. در واقع، میوه خشک فریز دراید حجم و غلظت مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه های تازه دارد که به دلیل حذف آب در طی فرآیند خشک کردن انجمادی است.

چند پیشنهاد برای مصرف میوه خشک فریز دراید.

راه های زیادی برای مصرف میوه خشک فریز دراید وجود دارد که در زیر به بعضی از این موارد اشاره خواهیم کرد از جمله:

  • به تنهایی و به عنوان یک میان وعده کامل
  • همراه با گرانولا
  • همراه با بلغور جو دوسر یا ماست
  • در اسموتی و انواع مختلف شیک
  • به عنوان چاشنی  غذا یا دسر

میوه خشک فریز دراید در برابر میوه تازه!

 انواع میوه خشک و میوه تازه سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی هستند. با این حال باید بدانید این دو تفاوت هایی دارند برای مثال:

  • میوه خشک فریز دراید ماندگاری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
  •  میوه خشک فریز-دراید سبک وزن بوده و نگهداری آن آسان است.
  • (میوه خشک فریز-دراید) به دلیل حذف آب در طی فرآیند خشک کردن انجمادی دارای غلظت بیشتری از مواد مغذی نسبت به میوه های تازه است.
  • میوه‌ تازه معمولا نسبت به میوه‌ خشک فریز دراید آب بیشتری دارند که می‌تواند احساس سیری بیشتری را سبب شوند.

میوه خشک فریز دراید در برابر میوه خشک معمولی!

با وجود اینکه میوه خشک فریز دراید و میوه خشک شده به شکل معمولی هر دو  خشک شده هستند اما نوع و روش مورد استفاده برای خشک کردن این دو گروه کاملا متفاوت است. میوه های خشک معمولی دارای مقادیر بسیار کمی آب هستند که به دلیل خشک کردن به شکل سنتی میوه ها هست.

این مقادیر کم آب به جا مانده ممکن است که سبب از دست دادن مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی و همینطور طعم میوه شود. اما از طرف دیگر، میوه خشک فریز دراید با استفاده از فرآیند خشک کردن انجمادی که طعم و ارزش غذایی میوه را به شکل کامل حفظ می کند.

سخن آخر:

انواع میوه خشک نه تنها یک میان وعده سالم، خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است بلکه جایگزین بسیار مناسبی برای خوارکی‌های مضر است که سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت. با اضافه کردن (میوه خشک  فریز دراید) به رژیم غذایی، از مزایای بسیاری از جمله احساس سیری بیشتر به دلیل فیبر بالا، تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و جایگزین مناسب برای خوارکی های مضر بهره مند شوید.

 

سوالات متداول:

آیا این نوع از میوه خشک به اندازه میوه تازه، مغذی است؟

بله، این نوع از میوه خشک به اندازه میوه های تازه مغذی است و گاهی اوقات به دلیل حذف آب در طی فرآیند خشک کردن انجمادی، می تواند دارای غلظت بیشتری از مواد مغذی باشد.

آیا می توان از <em><strong>میوه خشک فریز-دراید</strong></em> در پخت و پز و پخت استفاده کرد؟

بله می توان در انواع دستورالعمل ها مانند اسموتی ها، میکس و بسیاری از محصولات دیگر استفاده کرد.

آیا <strong>(میوه خشک فریز-دراید)</strong> یک میان وعده خوب برای افراد مبتلا به دیابت است؟

بله، یک میان وعده خوب برای افراد مبتلا به دیابت باشد، زیرا کالری کمی دارد و فیبر بالایی دارد.

آیا میوه<em><strong> (خشک فریز-دراید)</strong> </em>می تواند باعث ناراحتی معده شود؟

بله، ممکن است از این نوع میوه خشک کمی سبب نفج شود.

ماندگاری میوه خشک فریز دراید چقدر است؟

این نوع از میوه خشک ماندگاری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارد و اگر به درستی نگهداری شود تا 25 سال ماندگاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.