مقالات

8 تا از فواید زعفران برای پوست که باید بدانید!

فواید زعفران برای پوست

فواید زعفران برای پوست آنقدر زیاد است که هر کسی را با دانستن این فواید شگفت زده می‌کند. در حالی که همه  خاصیت زعفران برای سرماخوردگی و سرفه، مشکلات معده، خونریزی رحم، بی خوابی، نفخ شکم و ناراحتی های قلبی را به خوبی می‌دانند، کمتر کسی از فواید زعفران برای پوست آگاه است. در ادامه همراه ما باشید تا (خواص زعفران) برای پوست را بشناسید.

 

اکسیر جوانی یا خواص زعفران برای پوست

زعفران سرشار از منگنز است که به خوبی قند خون را تنظیم می کند و به نوبه خود پوستی درخشان به شما می بخشد. زعفران برای اضافه کردن به رژیم غذایی بسیار مناسب است برای مثال می توانید این ادویه قدرتمند را با شیر ترکیب کنید. 

این کار به بهبود هضم و کنترل اشتها کمک می کند، پوست شما را سالم نگه می دارد و ایمنی شما را تقویت می کند همچنین نوشیدن این ترکیب هر شب قبل از خواب باعث بهبود خواب می شود.
اما هنگامی که زعفران به صورت موضعی استفاده شود سلامت پوست شما را به شدت افزایش می‌دهد

بیشتر بخوانید: بهترین میوه خشک برای پوست که باید بشناسید!

فواید زعفران برای پوست که باید بدانید!

(فواید زعفران برای پوست) بی شمار است ولی در این مقاله به هشت مزیت مهم و کمتر شناخته شده خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشید تا این فواید فوقالعاده برا بشناسید.

 

1)درمان آکنه، از اولین فواید زعفران برای پوست

از اولین فواید زعفران برای پوست، توانایی بسیار زیاد این ادویه در مبارزه موثر با آکنه و لک است. این ادویه خاص دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی بالایی است که آن را به یک ماده عالی برای درمان و پاکسازی پوست مستعد آکنه تبدیل می کند.

فواید زعفران برای پوست

2) التیام بخش زخم و انواع اسکار

از میان تمام فواید زعفران برای پوست، توانایی درمان انواع زخم، اسکارها و آثار ناشی از جراحات است . جالب است بدانید که این بهبود زخم یکی از (فواید زعفران برای پوست) است که کمتر شناخته شده شما می‌توانید با افزودن زعفران به روال مراقبت زخم‌ها را بهبود ببخشید.

این خواص زعفران نوعی عامل ترمیم کننده پوست طبیعی شناخته شده است که پوست را تشویق می کند تا سریعتر از درون بهبود یابد.

بیشتر خوانید: 6 خاصیت زعفران فریز دراید برای سلامتی که نمی‌دانید!

فواید زعفران برای پوست

3) درخشش طبیعی پوست، از جذاب‌ترین خواص زعفران برای پوست

آلودگی هوا ، تغییرات سریع آب و هوا، گرد و غبار و غیره می توانند بر روی سلامت و زیبایی پوست تأثیر منفی بگذارند و سبب ایجاد پوستی کدر و تیره شود.

 یکی از مهمترین فواید زعفران برای پوست، توانایی آن در باز دمیدن حیات به سلول‌های پوستی تنها با استفاده منظم از مخلوط شیر خام و رشته‌های زعفران روی صورت است.

تنها کافی است که این مخلوط ساده اما بسیار موثر را امتحان کنید تا بعد از استفاده درخشش طبیعی پوست را به خوبی شاهد باشید و به این خواص زعفران معجره آسا پی ببرید.

خواص زعفران

4) جایگزین تونر

محبوبیت تونر به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست به اوج خود رسیده است. با این حال، عدم تمایل به سرمایه گذاری در یک تونر مارک، انتخاب عاقلانه ای است. یکی از جالب ترین خواص زعفران، استفاده به عنوان یک تونر طبیعی برای جوانسازی فوری پوست استفاده کنید.

 

5) کاهش دهنده‌ی رنگدانه و خال‌ها 

اگر نگران وجود رنگدانه و خال روی صورت و پوست یا علائم تیره در اطراف بدن خود هستید، استفاده از زعفران همراه با زردچوبه می تواند بسیار مفید است. یکی از (خواص زعفران) که به زیبایی پوست شما کمک می‌کند، توانایی طبیعی در کاهش رنگدانه‌ها یا خال است.

 

6) مرهم طبیعی التهاب

از خواص زعفران، حتما باید به مرهم طبیعی و ضد التهابی زعفران اشاره کنیم. این خاصیت ویژه سبب شده تا بسیار از افراد از این فواید زعفران برای پوست، یعنی توانایی در مبارزه موثر با تحریکات پوستی استفاده کنند.

بعضی از این تحریکات پوستی مانند  آلرژی، حساسیت به گرد گل، آفتاب سوختگی و یا حتی گرد و غبار ساده می‌تواند باعث ورم پوست، سوزش، خراش و یا قرمزی پوست را ایجاد کند. اما استفاده از این (خواص زعفران) می‌تواند این ناراحتی، خارش، التهاب و سوزش را به طور کامل کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: طعم زعفران اصل چگونه است؟+ معرفی یک زعفران مدرن!

فواید زعفران برای پوست

7) حفاظ طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث تیره شدن پوست شود یا به عبارت دیگر پوست را برنزه کند. با این حال، مردم نمی دانند که یکی از مزایای کمتر شناخته شده اما بسیار مهم  فواید زعفران برای پوست، حفاظت از پوست در برابر اشعه فرا بنفش است. 

همچنین این خاصیت شگفت انگیز محافظت از پوست باعث می‌شود که شما به سرطان پوست دچار نشوید. پس به هیچ وجه از این خواص زعفران مهم غافل نشوید.

8) ضد پیری پوست

در نهایت، مهم‌ترین فواید زعفران برای پوست که تقریبا تمامی مردم خواهان آن هستند خاصیت ضد پیری زعفران برای پوست است.

 عصاره موجود در زعفران آن را به یک ماده ضد پیری قوی تبدیل می کند. با آبرسانی به سلول های پوست، از خشکیدگی پوست جلوگیری می کند. این به نوبه خود باعث می شود پوست شاداب تر و جوانتر به نظر برسد  

چگونه از زعفران استفاده کنیم؟

زعفران را می توان با انواع مواد دیگر مانند آب ساده، شیر خام، زردچوبه، چوب صندل، روغن نارگیل و غیره استفاده کرد. البته نوشیدن زعفران با شیر برای پوست نیز مفید است. 

زعفران را به یک مکمل همه کاره و ضروری برای روتین مراقبت از پوست شما است که در کنار خاصیت درمانی که دارد به داشتن پوستی زیبا و جوان کمک می‌کند.

 بیشتر بخوانید:«بهترین میوه های ضد سرطان که باید بشناسید!»

زعفران فریزدارید

در این مقاله برای شما 8 تا از مهمترین فواید زعفران برای پوست را ذکر کردیم. نکته‌ای که باید بدانید این است که تمامی زعفران‌های موجود در بازار، اثراتی که در بالا ذکر کردیم را در خود دارند ولی ممکن است مقدار ماده موثره برای تاثیرگذاری بیشتر را نداشته باشند. به همین دلیل ما به شما زعفران فریزدراید را پیشنهاد می‌کنیم

چرا زعفران فریز دراید؟

زعفران‌ها بعد از هر برداشت، جهت خشک کردن، ریز تابش مستقیم آفتاب قرار می‌دهند. این روش سنتی در خشک کردن سبب می‌شود که مقدار بسیار زیادی از ماده موثره زعفران که خاصیت دارویی بالای دارد از بین برود و از طرف دیگر خواص زعفران و ماندگاری زعفران کاهش دهد.

اما زعفران‌های خشک شده به روش نوین فریز دراید با سرعت بسیار بالایی زعفران‌ها را خشک می‌کند. این فرآیند سریع، ماده موثره زعفران را به مقدار بسیار زیادی حفظ خواهد کرد

و از طرف دیگر چون این زعفران‌ها در بسته بندی وکیوم و بدون هوا هستند که سبب حفظ و ماندگاری بیشتر خواص زعفران، طعم، عطر، مزه و خاصیت داروی زعفران  خواهد شد. فراموش نکنید که حتما به سایر محصولات ما به خصوص میوه خشک فریزداریر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.