مقالات

6 خاصیت زعفران فریز دراید برای سلامتی که نمی‌دانید!

خاصیت زعفران فریز دراید

زعفران یکی از گران ترین ادویه جهان است به طوری که 450 گرم زعفران بین 500 تا 5000 دلار قیمت دارد. این قیمت بالا به دلیل روش برداشت پر زحمت این ادویه است که بر قیمت بالا این ادویه تاثیر می‌گذارد  

منشا زعفران هنوز مورد بحث و تحقیق است اما بسیاری از دانشمندان احتمال می‌دهند که منشا آن ایران است. در اینجا 6 خاصیت زعفران فریز دراید برای سلامتی چشمگیر آورده شده است. 

  1. اکسیدان قوی، برترین خاصیت زعفران فریز دراید

شکی نیست که برترین خاصیت زعفران فریز دراید در دارا بودن انواع اکسیدان است. بسیاری از این ترکیبات به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند انتی اکسیدان مولکول هایی که از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.  

 آنتی اکسیدان های مهم زعفران عبارتند از: 

  • کروسین 
  • کروستین 
  • سافرانال 
  • کامفرول 

کروسین و کروستین رنگدانه های کاروتنوئیدی هستند که مسئول رنگ قرمز زعفران هستند. هر دو ترکیب ممکن است. سافرانال به زعفران طعم و عطر خاصی می دهد اما این تنها برای خوش طعم و خوش رنگ کردن غذا نیست.

تحقیقات نشان می دهد که سافارنال ممکن است به بهبود خلق و خو، حافظه و توانایی یادگیری شما کمک کند و همچنین از سلول های مغز شما به خوبی مراقبت کند.

در نهایت، کامفرول در گلبرگ های گل زعفران یافت می شود. این ترکیب با مزایای سلامتی مانند کاهش التهاب، خواص ضد سرطانی و فعالیت ضد افسردگی مرتبط است.

اما تفاوتی که بین خاصیت زعفران معمولی در مقایسه با خاصیت زعفران فریز دراید باید اشاره کنیم در کمتر بودن میزان آنتی اکسیدان زعفران معمولی است. به همین دلیل اگر به دنبال روشی طبیعی برای مبارزه با سرطان هستید حتما به دنبال زعفران فریز دراید باشید.

  1. دشمن افسردگی

یکی از بهترین خاصیت زعفران فریز دراید که سبب برتری این گیاه داروی نسبت به سایر گیاهان دارویی شده چیزی نیست جز ضد افسردگی کاملا طبیعی!

در بررسی پنج مورد مطالعاتی رابطه زعفران با افسردگی نشان داد که رژیم‌های غذای که حاوی زعفران بودند، به طور قابل‌توجهی در درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط مؤثرتر از دارونماها عمل کردند

 مطالعات دیگر نشان داد که مصرف 30 میلی گرم زعفران در روز به اندازه فلوکستین، ایمی پرامین و سیتالوپرام موثر است. علاوه بر این، افراد کمتری عوارض جانبی زعفران نسبت به داروهای شیمیایی را تجربه کردند.

اما فراموش نکنید که این یافته ها امیدوارکنند به مطالعات انسانی طولانی تر و با شرکت کنندگان بیشتر نیاز دارند. فراموش نکنید که خاصیت زعفران فریز دراید 27 درصد بیشتر از مواد ضد افسردگی هست را در خود دارد.

بیشتر بخوانید: 8 تا از فواید زعفران برای پوست که باید بدانید!

خاصیت زعفران فریز دراید

  1. خاصیت ضد سرطانی

مبارزه با سرطان از برترین خاصیت زعفران فریز دراید است! زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر کمک می کند. آسیب رادیکال های آزاد با بیماری های مزمن مانند سرطان مرتبط است

در مطالعات آزمایشی،از زعفران و ترکیبات آن  برای درمان سرطان استفاده کردند و گیاه زعفران توانست سلول‌های سرطانی روده بزرگ را از بین می‌برند یا رشد آنها را سرکوب می‌کنند، در حالی که سلول‌های سالم را بدون آسیب می‌گذارند.

این اثر بخشی برای پوست، مغز استخوان، پروستات، ریه، سینه، دهانه رحم و چندین سلول سرطانی دیگر نیز نتایج مشابه و امیدوار کننده‌ای را نشان داد

 همچنین آزمایشات نشان داده اند که کروسین – آنتی اکسیدان اصلی زعفران – ممکن است سلول های سرطانی را نسبت به داروهای شیمی درمانی حساس تر کند

در حالی که این یافته‌های حاصل از مطالعات آزمایشگاهی امیدوارکننده است، اما هنوز اثرات ضد سرطانی زعفران در انسان به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. 

بیشتر بخوانید: زعفران Freeze-dried چیست؟ + برتری آن نسبت به زعفران معمولی

خاصیت زعفران فریز دراید

  1. رهای از علائم PMS

سندرم پیش از قاعدگی یا (PMS) اصطلاحی است که مجموعه‌ای از علائم فیزیکی، عاطفی و روانی را توصیف می کند که قبل از شروع دوره قاعدگی اتفاق می‌افتد. مطالعات نشان می دهد که زعفران ممکن است به درمان علائم PMS کمک کند.

در زنان 20 تا 45 ساله، مصرف 30 میلی گرم زعفران در روز در درمان علائم PMS مانند تحریک پذیری، سردرد، هوس و درد، موثرتر از دارونما بود.

مطالعه دیگری نشان داد که تنها بوییدن زعفران به مدت 20 دقیقه به کاهش علائم PMS مانند اضطراب و کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول بسیار موثر است.

اگر به این سندرم دچار هستید حتما از (خاصیت زعفران فریز دراید) برای کاهش علام و بهتر شدن خلق و خو استفاده کنید.

 

خاصیت زعفران فریز دراید و سندرم PMS

 بیشتر بخوانید:«بهترین میوه های ضد سرطان که باید بشناسید!»

  1. تقویت کننده قوای جنسی

آفرودیزیاک ها مکمل ها هستند که به تقویت میل جنسی شما کمک می کنند. مطالعات نشان داده‌اند که زعفران ممکن است دارای خواص تقویت‌کننده جنسی باشد – به‌ویژه در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند

به عنوان مثال، مصرف 30 میلی گرم زعفران روزانه در طی 4 هفته به طور قابل توجهی عملکرد نعوظ را نسبت به دارونما در مردان مبتلا به اختلال نعوظ مرتبط با داروهای ضد افسردگی بهبود بخشید.

در زنان با میل جنسی کم ، 30 میلی گرم زعفران روزانه در طی 4 هفته، درد مربوط به رابطه جنسی را کاهش داد و میل جنسی و روانکاری را در مقایسه با دارونما افزایش داد   

  1. مناسب برای رژیم‌های لاغری

خوردن میان وعده زیاد و یا پر کالری ممکن است باعث افزایش وزن شما شود اما تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف زعفران ممکن است با کاهش اشتها به جلوگیری از تنقلات کمک کند. 

در یک مطالعه 8 هفته‌ای، زنانی که مکمل‌های زعفران مصرف می‌کردند، به طور قابل‌توجهی احساس سیری بیشتری می‌کردند، کمتر میان وعده‌ها می‌خوردند و به طور قابل‌توجهی کاهش وزن داشتند

در یک مطالعه 8 هفته ای دیگر، مصرف مکمل عصاره زعفران به طور قابل توجهی به کاهش اشتها، شاخص توده بدنی، دور کمر و توده چربی کل کمک کرد

با این حال، دانشمندان مطمئن نیستند که زعفران چگونه اشتها را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. یک نظریه این است که زعفران خلق و خوی شما را بالا می برد که به نوبه خود میل شما به میان وعده را کاهش می دهد  

خاصیت زعفران فریز دراید و سندرم رژیم لاغری

بیشتر بخوانید: بهترین میوه خشک برای پوست که باید بشناسید!

زعفران Freeze-dried چیست و چه تفاوتی با زعفران معمولی دارد؟

در این مقاله سعی کردیم در مورد (خاصیت زعفران فریز دراید) اشاره کنیم. اما شاید هنوز این سوال در ذهن شما هست که زعفران فریز دراید چیست؟ و چرا خاصیت زعفران فریز دراید از زعفرانی که به شکل سنتی خشک شده بیشتر است؟

زعفران پس از برداشت به شکل خشک شده به دست مصرف کنندگان می‌رسد در عوض خشک کردن زعفران به شیوه زعفران Freeze-dried با انجماد کلاله‌ها توسط یخ خشک صورت می‌گیرد.

به این شکل که زعفران تازه و تر را در دمای منفی 40 درجه سانتی‌گراد تا منفی 60 درجه سانتی‌گراد به مدت 4 ساعت به انجام قرار می‌دهند.

زعفران تازه در این دمای بسیار پایین، با سرعت بسیار بالایی خشک می‌شود. این روش باعث حفظ و نگه‌داری بیشتر وبهتر خاصیت زعفران فریز دراید نسبت به روش‌های سنتی خواهد شد.

از طرف دیگر برای ماندگاری بیشتر و عدم نفوذ هیچ‌گونه اکسیژن و بخار آب، زعفران‌ها را در بسته‌بندی ویژه‎‌ای قرار داده می‌شود تا زعفران تا جای ممکن ماندگاری و تازگی بیشتری داشته باشد.


پس اگر قصد دارید که از خواص زعفران به بالاترین میزان استفاده کنید، حتما زعفران فریز دراید را تهیه کنید تا از خاصیت زعفران فریز دراید به بیشترین میزان ممکن بهره ببرید.

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.